Bättre kundmöten betyder större insikt i kundens behov och i förlängningen bättre affärer. Elteknikbranschen är i förändring och många är inte medvetna om hur mycket kunskap som finns hos elteknikföretagen. Det här är något som alla elinstallatörsföretag kan dra nytta av. För det behövs kunskap – både hos företagsledare och hos montörerna.
Bakom den här webbaserade utbildningen står arbetsgivarorganisationen Installatörsföretagen. Men sina 3 700 medlemsföretag ser de till att funktioner som vatten, el, värme, kyla, ventilation, larm och fiber fungerar i byggnader och verksamheter. I företagen finns omkring 56 000 medarbetare.
Utmaningen
Att nå fram med kundmötesträning till en målgrupp som inte ser sig som säljare och att få deras chefer att prioritera denna utbildningssatsning i en stressig vardag.
Lösningen
En lättillgänglig och mobilanpassad utbildning som passar att genomföras steg för steg under en längre tid. Företagsledarnas version av utbildningen ger dem kontroll över lärsituationen och kan förbereda möten vid behov.
Resultatet
En lättillgänglig och mobilanpassad utbildning anpassad för att genomföras steg för steg under en längre tid. Utbildningen vann högsta pris på Swedish Learning Awards 2016. Sedan dess har den uppdaterats och kompletterats flera gånger.
För mer information : in.se/foretagare/kompetensutveckling-for-fler-affarer/battre-kundmoten-och-okat-kundvarde-webbutbildningar